Polityka Gwarancyjna


Polityka Gwarancyjna/Reklamacyjna
Flash–Butrym sp. j. 
 
Polityka gwarancyjna określa standardowe warunki gwarancji mające zastosowanie do produktów marki Flash–Butrym sp. j. z siedzibą w Skarbimierzyce 18, 72-002 Dołuje, zakupionych u producenta lub partnera handlowego, autoryzowanego dystrybutora („Sprzedawca/Sprzedający”), zgodnie z potwierdzeniem lub fakturą.
Niniejsza Polityka Gwarancyjna ma na celu uzupełnienie obowiązujących warunków sprzedaży w myśl Dz.U.2023.0.1610 tj. – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
 
§1 WARUNKI GWARANCJI

Z zastrzeżeniem warunków niniejszej polityki gwarancyjnej, Sprzedawca gwarantuje, co następuje:
1. Gotowe produkty importowane oraz FlashPRO będą wolne od wad materiałowych i wykonawczych w warunkach normalnego użytkowania produktów przez okres 24 (dwudziestu czterech) miesięcy od dnia zakupu, z wyjątkiem:
a) gotowych produktów oznaczonych przez Sprzedawcę, jako źródło światła (żarówki, emitery LED, diody laserowe) oraz akumulatory, skrzynie transportowe sprzedawane, jako opakowania zestawów głowic;
b) diod LED o mocy min. 15W na okres 90 (dziewięćdziesięciu) dni.
2. Części zamienne będą wolne od wad materiałowych i wykonawczych w przypadku normalnego użytkowania części zamiennych przez okres 3 (trzech) miesięcy od zamówienia. Sprzedawca gwarantuje, że będzie w stanie dostarczyć części zamienne do wyrobów gotowych wyłącznie przez okres gwarancji określony w niniejszej Klauzuli.
3. Używane produkty certyfikowane przez Sprzedawcę, będą wolne od wad materiałowych i wykonawczych w przypadku normalnego użytkowania takich produktów przez okres 6 (sześciu) miesięcy od zakupu. Żadna gwarancja nie będzie miała zastosowania do używanych produktów, które nie zostały certyfikowane przez Sprzedawcę przed sprzedażą.
4. Sprzedawca pozostawia w decyzji Kupującego możliwości odpłatnego przedłużenia okresu gwarancyjnego (+10% wartości gotowego produktu) o 12 (dwanaście) miesięcy z wykluczeniem §1 pkt. 1a, 1b, 2, 3.
 
§2 PROCEDURY GWARANCYJNE

1. Wszelkie roszczenia gwarancyjne Kupującego wynikające z wady produktów gotowych lub części zamiennych zostaną zgłoszone w momencie dostawy zgodnie z warunkami sprzedaży lub jeżeli wada nie mogła zostać wykryta podczas sprawdzania produktów w momencie dostawy, w ciągu 7 (siedmiu) dni od ujawnienia się wady. W przeciwnym razie uznaje się, że Kupujący przyjął wyroby gotowe lub części zamienne, jako wolne od wad. Roszczenia gwarancyjne zgłoszone przez Kupującego Sprzedającemu po upływie warunków gwarancji określonych w §1 nie są uwzględniane.
2. Jeżeli jakiekolwiek ważne roszczenie gwarancyjne zostanie zgłoszone Sprzedawcy zgodnie z postanowieniami §1 i zatwierdzone przez Sprzedawcę na piśmie (przy czym zgoda nie będzie bezzasadnie wstrzymywana), Sprzedająca spełni swoje obowiązki gwarancyjne w następujący sposób:
a) jeżeli można zasadnie oczekiwać, że Kupujący będzie w stanie naprawić wadę, w razie potrzeby przy wsparciu Serwisu Sprzedawcy, Sprzedający może spełnić swoje obowiązki gwarancyjne, wysyłając Kupującemu bezpłatnie niezbędne części zamienne;
b) jeżeli nie można zasadnie oczekiwać od Kupującego, że będzie w stanie naprawić wadę, Sprzedający naprawi lub wymieni wadliwe gotowe produkty lub części zamienne, pod warunkiem zwrotu przez Kupującego i tym samym cesji na Sprzedawcę wszelkich praw własności do takich produktów gotowych lub części zamiennych, wobec których wszczęto procedurę gwarancyjną przez Sprzedawcę.
3. Produkty zamienne lub części zamienne będą:
a) równoważne lub zasadniczo podobne do produktów gotowych lub części zamiennych;
b) nowe, równoważne nowemu lub regenerowanemu;
c) jeżeli żaden z powyższych środków nie jest ekonomicznie opłacalny według wyłącznego uznania Sprzedającego, Sprzedający może zamiast tego zdecydować się na zwrot Kupującemu ceny zakupu netto zapłaconej przez Kupującego za wadliwe produkty gotowe lub części zamienne, pomniejszonej o uzasadnioną utratę wartości takiego produktu lub części zamiennych. 
4. Kupujący w ciągu dziesięciu (10) dni od wymiany wadliwych produktów gotowych lub części zamiennych zgodnie z postanowieniem §2 pkt. 2a zwróci się do Sprzedającego z zapytaniem czy powinien zwrócić Sprzedającemu takie wadliwe produkty gotowe lub części zamienne, czy też je zutylizować. Kupujący nie może bez zgodny Sprzedającego zwrócić takich produktów gotowych lub części zamiennych Sprzedającemu chyba, że Sprzedający wyraził pisemną zgodę na zwrot.
5. Kupujący przejmie na siebie całą odpowiedzialność i koszty demontażu, usunięcia, ponownej instalacji, transportu na rzecz Sprzedającego w związku z roszczeniem gwarancyjnym, a Sprzedający przejmie na siebie całą odpowiedzialność i koszty transportu na rzecz Kupującego chyba, że roszczenie gwarancyjne obejmuje obszar poza UE.
6. Naprawa lub wymiana w ramach gwarancji, nie przerywa ani nie przedłuża warunków gwarancji.
7. Gotowe produktu w trybie gwarancyjnym muszą zostać dostarczone do serwisu Flash–Butrym sp. j., Skarbimierzyce 18, 72-002 Dołuje wraz z:
a) oryginalnym opakowaniem;
b) kartą gwarancyjną;
c) dowodem zakupu (kserokopia faktury VAT);
d) formularzem serwisowym (kliknij tutaj);
e) sterownikami, pilotem itp., zakupionych w komplecie z danym urządzeniem.
 
§3 WYŁĄCZENIA I OGRANICZENIA

1. Gwarancje zawarte w niniejszym dokumencie nie obejmują produktów gotowych ani części zamiennych wynikających z:
a) umyślnego usunięcia numeru seryjnego;
b) mechanicznych uszkodzeń; 
c) używania niezgodnie z przeznaczeniem;
d) normalnego zużycia po ustaniu gwarancji;
e) umyślnego lub przypadkowego uszkodzenia, zaniedbania, niewłaściwego użycia lub nadużycia;
f) zalania lub wilgoci (produktów o klasie odporności poniżej IP44), wyładowań atmosferycznych, wichury, nieprawidłowego napięcia, zniekształceń, kurzu, brudu, korozji lub innych przyczyn zewnętrznych;
g) działań wykraczających poza specyfikacje zawarte w dokumentacji udostępnianej Kupującemu;
h) użycia części zamiennych, które nie zostały autoryzowane przez Sprzedającego lub poprzez podłączenie lub integrację innego sprzętu lub oprogramowania niezatwierdzonego przez Sprzedającego chyba, że Kupujący przedstawi Sprzedającemu akceptowalny dowód, że wada lub uszkodzenie nie zostało spowodowane przez powyższe;
i) wprowadzenia modyfikacji, naprawę lub serwis przez kogokolwiek innego niż Sprzedający, który nie wystąpił o taką modyfikację, naprawę lub serwis chyba, że Kupujący przedstawi Sprzedającemu akceptowalny dowód, że wada lub uszkodzenie nie zostało spowodowane przez powyższe;
j) użytkowania w temperaturach poniżej 10 stopni Celsjusza lub powyżej 30 stopni Celsjusza;
k) dostarczenia do serwisu produktów gotowych w stanie rozkręconym (w częściach);
l) niezastosowania się do wytycznych Sprzedającego dotyczących przechowywania, przenoszenia, transportu, instalowania, testowania, uruchamiania, konserwacji, obsługi lub użytkowania;
m) ujawnienia z chwilą przyjęcia przez serwis gwarancyjny, iż zawierają one płyny eksploatacyjne oraz posiadają wyraźne zabrudzenia.
2. Gotowy produkt lub części zamienne należy w sposób bezpieczny i rozsądny:
a) przechowywać w suchym miejscu z zapewnieniem ochrony przed wilgotnością dla produktów z IP poniżej 44;
b) transportować, instalować;
c) składować w skrzyniach transportowych i oryginalnych opakowaniach z uwzględnieniem izolacji termicznej, zapewniając odpowiedni zakres amortyzacji i ochrony przed wibracjami, uderzeniami oraz przed wnikaniem i przed niekorzystnymi warunkami środowiskowymi. 
 
§4 REKLAMACJE

1. Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Kupującego dowodu zakupu gotowego produktu lub części zamiennych (paragon fiskalny lub faktura VAT).
2. W przypadku niezgodności gotowego produktu lub części zamiennych z umową, Kupujący po wcześniejszym pisemnym poinformowaniu Sprzedającego, powinien odesłać reklamowany produkt wraz z wypełnionym Drukiem Zgłoszenia Reklamacji (kliknij tutaj).
3. Wszelkie reklamacje związane z jakością i ilością dostawy, Kupujący zobowiązany jest do zgładzenia pisemnego, w terminie do 7 (siedmiu) dni od dnia jej podjęcia, pod rygorem odrzucenia roszczeń przez Sprzedawcę. 
4. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki oraz jej zawartości w obecności kuriera. Tylko protokół spisany przy odbiorze przesyłki w obecności kuriera, uprawnia Kupującego do zgłoszenia reklamacji w postaci braków lub uszkodzeń Sprzedającemu.
5. Sprzedający ustosunkowuje się do reklamacji Kupującego w terminie 14 (czternastu) dni roboczych od momentu zwrotu gotowego produktu lub części zamiennych wraz z wypełnionym Drukiem Zgłoszenia Reklamacji. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego, bądź przedstawiciela Sprzedającego, termin do ustosunkowania się ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sprzedającego takiej opinii. O zaistniałej sytuacji Sprzedający niezwłocznie poinformuje Kupującego telefonicznie. 
6. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Kupującemu nowego produktu gotowego, części zamiennych, bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sprzedający.
7. Indywidualne ustawienia monitora, które mogą być powodem przekłamania kolorystyki produktu, nie mogą być podstawą reklamacji ani zwrotu. 
8. Skrzynie transportowe, w które zapakowane są zestawy głowic są traktowane, jako oryginalne opakowania, nie stanowią one przedmiotu sprzedaży i nie mogą być podstawą składanych reklamacji.
9. Paczki za pobraniem nie będą odbierane przez Sprzedającego.
10. Pomoc techniczną w sprawie reklamacji, Kupujący może uzyskać pod adresem e–mail: info@flash-butrym.pl lub telefonicznie: +48 668 155 555 (w dni robocze: pn. – pt. w godzinach 7:00 – 15:00). 
 
§5 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Wszelkie atesty i certyfikaty związane z gotowymi produktami dotyczą pojedynczego produktu, a nie grupy produktów używanych łącznie.
2. Żadna z gwarancji zawartych w niniejszym dokumencie nie ma zastosowania do produktów gotowych lub części zamiennych, które wymagają okresowych wymian dokonywanych przez Kupującego, np. żarówki, płyny eksploatacyjne. Na żądanie Kupującego Sprzedawca przekaże informacje dotyczące materiałów eksploatacyjnych.
3. Żadna z gwarancji zawartych w niniejszym dokumencie nie ma zastosowania do konserwacji strumienia świetlnego diod LED ani konserwacji kolorów.
4. W przypadku nieprawidłowego zapakowania gotowego produktu wysyłanego do serwisu Sprzedawcy, np. braku oryginalnych opakowań, firma Flash–Butrym sp. j. przed odesłaniem serwisowanych gotowych produktów, Sprzedawca zapakuje je ponownie w bezpieczny sposób, np. w indywidualne opakowania, ze skutkiem obciążenia kosztem ponownego pakowania Kupującego w kwocie (.......).
5. W przypadku maszyn do dymu, piany, baniek, śniegu należy przed wysyłką usunąć wszelkie płyny eksploatacyjne. Dostarczane do serwisu Sprzedawcy produkty gotowe powinny być oczyszczone z brudu i nie mogą się w nich znajdować żadne płyny eksploatacyjne. Urządzenia brudne, z płynami eksploatacyjnymi, będą serwisowane za dodatkową opłatą 100 zł netto od produktu. 
6.  Gotowe produkty, co do których nie zastosowano postanowień §3, będą naprawiane w trybie pogwarancyjnym, odpłatnie.
7. Zobowiązania gwarancyjne Sprzedawcy oraz ograniczenia i warunki z nimi związane, będą regulowane przez politykę gwarancyjną oraz warunki sprzedaży chyba, że Sprzedający uzgodnił inaczej na piśmie.
8. Gwarancja nie obejmuje magazynowania serwisowego przez Sprzedawcę. W przypadku nie odebrania gotowego produktu lub części zamiennych z serwisu Sprzedawcy, po upływie 1 (jednego) miesiąca od daty poinformowania o wykonanej naprawie gwarancyjnej lub serwisowej (dotyczy to również sytuacji, gdy Kupujący nie zaakceptuje warunków naprawy i nie odbierze produktów), zostaną naliczane dodatkowe koszty magazynowania za każdy rozpoczęty miesiąc w kwocie (.........).
9. Koszt transportu gotowych produktów lub części zamiennych przysyłanych do Sprzedawcy przez Kupującego hurtowego pokrywa Sprzedawca. Wszelkie koszty będą pokrywane przez Sprzedawcę wyłącznie w przypadku, gdy:
a. Kupujący wysyła większą ilość uszkodzonych produktów na euro–palecie o wymiarach min. 120x80x120cm;
b. Kupujący poinformuje wcześniej Sprzedawcę o konieczności odbioru;
c.  na palecie znajdują się tylko i wyłącznie produktu podlegające naprawie gwarancyjnej;
d. Kupujący dołączył prawidłowo wypełniony Druk Zgłoszenia Reklamacji (kliknij tutaj), ilość druków = ilości uszkodzonych produktów.
10. Kupującemu nie będą przysługiwać żadne inne środki w związku z wadliwymi produktami gotowymi lub częściami zamiennymi niż uprawnienia przyznane na podstawie warunków sprzedaży oraz niniejszej Dokumentacji. 
11. Egzekwowanie gwarancji nie wpływa ani nie ogranicza warunków, praw i obowiązków wynikających ze sprzedaży z wyjątkiem sposobu i zakresu określonych w niniejszym Dokumencie.
12. Nieważność, niewykonalność lub niezgodność z prawem jakichkolwiek warunków lub postanowień niniejszej Dokumentacji nie ma wpływu na ważność, wykonalność lub zgodność z prawem pozostałych warunków i postanowień niniejszego Dokumentu i/lub obowiązujących warunków sprzedaży, praw Konsumenta.
13. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Dokumencie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy prawa.
 
§6 CENNIK USŁUG SERWISOWYCH

1. Stawka za roboczogodzinę serwisu Sprzedawcy wynosi 200 zł netto.
2. Koszty diagnostyki usterek:
a) LED efekty, LED PARy, Taśmy LED, Wytwornice dymu, Stroboskopy, Lasery – 50 zł netto/szt.
b) Belki LED, Głowice Ruchome, Skanery, Sterowniki światła – 100 zł netto/szt.
c) Oświetlenie Architektoniczne, Folow Spoty – 150 zł netto/szt.
3. W przypadku gotowych produktów wymagających serwisu, które nie są już objęte gwarancją, Kupujący zobowiązany jest do wcześniejszego kontaktu z serwisem Sprzedawcy telefonicznie: +48 690 503 073 (w dni robocze: pn. – pt. w godzinach 7:00 – 15:00) lub za pośrednictwem poczty e–mail: serwis@flash-butrym.pl celem ustalenia dalszych działań.
 
Wersja: 01_26/03/2024
Polityka Gwarancyjna/Reklamacyjna stanowi integralną część Regulaminu Flash–Butrym sp. j.

wróć na górę

Aby usprawnić korzystanie ze strony korzystamy z ciasteczek. Dowiedz się więcej

Rozumiem